[Ur nummer: 11/2011] Häromdagen damp ett brev från Livs ner i brevlådan. Yes tänkte jag, äntligen lite information.
Men ack vad jag bedrog mig. Det var ett brev innehållandes ett svarskort som skickats ut till samtliga medlemmar.
Jag riktigt gick i taket över detta brev. Låt oss säga att vi är omkring 25 000 medlemmar som fått utskicket och som förväntas skicka tillbaka det. Det blir en kvarts miljon i porto plus kostnad för papper, kuvert och hanteringskostnad.
Trodde att förbundet skulle spara pengar… Visst finns det säkert de som ligger i fel avgiftsklass MEN vi lever på 2000-talet! Använd medlemmarnas mail och skicka bara ut brevledes när det inte finns någon mailadress registrerad. En annan aspekt i det hela är att på mitt företag har man klubb och de sköter alla inkomstförändringar via portalen. Ingen i klubbstyrelsen har heller fått någon information om att detta utskick skulle ske och har därför inte varit insatta i vad brevet handlade om när medlemmar en efter en har dykt upp och frågat hur de skall göra.
På vårt företag har vi uppmanat medlemmarna att strunta i att skicka in svarskortet till detta vansinniga upptåg. Vi får aldrig någon information från förbundet förutom när de vill fiska röster eller ha in mer pengar. Vill Livs ha fler medlemmar eller inte?

Therése